poloim.hu | Pólók, pulóverek és ajándéktárgyak keresője
A világ tele van emberekkel, akik valami egyedit keresnek – olyan különleges vagy vicces pólókat, amikben magukra ismernek. Ha már van weboldalad, webshopod vagy közönséged, a kérdés nem az, hogy érdemes-e egyedi pólóval foglalkozni, hanem hogy hogyan csinálod jól. Na de hogyan?
Ne próbálj meg mindig mindenkinek eladni – mert akkor senkinek sem fogsz. Ez a legnagyobb hiba az egyedi póló bizniszben is. A titok az, hogy pozicionáld be magad, legyen célcsoportod, vagy ha széles a póló termék palettád, akkor szegmentálva kommunikálj. Ennek az egyik előnye, hogy a hirdetéseid során nem égeted el a pénzt, hiszen a célzás pont oda megy, ahol van rá kereslet, és minden elköltött forint megtérül. A másik, hogy a kommunikációd releváns lesz, aminek köszönhetően a márkád is erős és karakteres lesz, mint egy jó vörösbor! 🙂
A legtöbb egyedi póló webshop tulajdonos azt hiszi, ha folyamatosan posztol - ez marketing. Nem az. Kampányolni kell. Na és tudod mi a kampány? Az, hogy ugyanazt az üzenetet tolod minden felületen, adott időtartamon belül, többször. Egy jó kampány nem csak elad – ritmust ad a márkádnak, ráadásul ki tudsz vele emelni termékeket a póló webshop oldaladon.
A kampányok akkor mennek igazán ütősen, ha van is oka, miért kampányolsz - Halloween van, Állatok napja van, a tacskódnak a szülinapja - hitelesebb, és nem azt hiszik, azért akciózol, mert úgy beállt a készlet mint a Balatonra vezető autópálya az első nyári hétvégén.🙂
Ha szeretnéd, hogy a mintás póló tovább tartson, mint az újévi fogadalom, akkor bizony nézd meg, mivel nyomják rá a mintát.
Az emberek nem anyagot vesznek, hanem érzést. Senkit nem érdekel, hogy „100% pamut” vagy „digitális nyomtatás”. A vevőt az érdekli, hogy miért vegye meg pont ezt a pólót Nálad, a Te online póló webshopodban, mit fog kapni, érezni ha viseli. Leegyszerűsítve: a vevőről írj és ne a termékről. Úgy mondjuk például ne azt írd, hogy kiváló DTG-nyomással készült (mert könnyen lehet, hogy azt se tudja mi az), hanem hogy bátran moshatja, hiszen a póló mintája strapabíróbb lesz mint, egy kapcsolat, ami túlélte a közös IKEA-s konyhabútor szerelést.
Tudom, a hirleveleket már alapból úgy utáljuk mint hétfő reggeleket... pedig igazi marketing-fegyver tud lenni. Aki már feliratkozott, vásárolt a webshopodon egyedi pólót, az már érdeklődik. Kár lenne elszalasztani ezt a csatornát is, hogy megfogd a vevődet. Biztos nem tudtad, de például a feliratkozást vagy az egyedi póló vásárlást visszaigazoló automata emailed kimagaslóan nagy megnyitási aránnyal rendelkezik... és a legtöbbször mi van ebben az üzenetben? Lepattintjuk a vásárlót egy „köszönjük a feliratkozást” üzenettel - pedig itt a lehetőség például hogy eladj valamit még pluszban (valami nyálcsorgató, könnyen megérthető azonnal akarom terméket, kuponkódot, kiscicát…), vagy akár kérd meg, hogy kövessen Téged a social médiában.
Kevesen csinálják, de ha sokat tud dobni a vásárlói élményen. Például a póló vásárlás alkalmával adj hozzá valamit, amit más nem ad: egy humoros köszönőlap, kis meglepetés a csomagolásban, vagy egy QR-kód, ami videóra visz, vagy egy Facebook-csoport, ahova csak vásárlók léphetnek be. Így a póló vásárlás élménnyé válik, nem csak egy szimpla csomagátvétellé.
A képlet egyszerű: Élmény = emlékezet + márkahűség + spontán megosztás a közösségi médiában.
Az utolsóra ki is térnék egy kicsit: a legjobb marketinges fogás az, ha más beszél rólad, nem neked kell. Motiváld a vevőidet bárhogyan, hogy ők is posztoljanak az egyedi pólóikról: Használj saját hashtaget, adj kedvezményt, ha megosztanak egy képet, kérj véleményt tőlünk valami kis ajándékért akár cserébe.
...plusz 1 az ínyenceknek: Dupla közönség, dupla láthatóság. Akkor itt az idő, hogy ne csak eladj, hanem együttműködj!
Erről szól az együttműködés és a keresztmarketing: nem egymás ellen küzdesz, hanem összefogva építetek nagyobb elérést, több vevőt és erősebb egyedi márkát. Ha egyedi póló webshopod van, mindkettőt kár lenne nem kihasználni.
A keresztmarketing lényege, hogy találj olyan partnert, aki nem konkurensed, de ugyanazt a célcsoportot éri el. Ha te például gamer mintás egyedi pólókat, működj együtt: egy e-sport csapattal, egy kávézóval, ahol a gamerek gyűlnek, vagy egy tech YouTuberrel, aki videóban viselheti a pólóidat. Ez win-win: ő kap egyedi terméket, te meg láthatóságot. És mindez organikusan, nem tolakodva történik — pont úgy, ahogy a legjobb marketing működik.
Emellett pedig ha még szeretnéd növelni az egyedi póló márkád láthatóságát, érdemes olyan közösségi platformokhoz is csatlakozni, ahol eleve pólós közönség gyűlik.
Például a Poloim.hu partnerprogramja pont ezt adja: egy extra felületet, ahol a pólóid új vásárlókat találhatnak meg.
Olyan ez, mintha lenne még egy saját online boltod – de a marketingköltségeket megosztva, közösségi alapon.
Ezt képzeld el úgy, mintha lenne még egy saját póló-bolt oldalad, amit szintén személyre tudsz szabni: saját neved, borítóképpel, avatarral, közösségi médiás elérhetőségekkel.
A platform maga keresőoldal is, tehát a termékeid nemcsak a poloim.hu-n jelennek meg, hanem a social felületeken, Google találataiban, Google Shoppingban is. Ez forgalom lehet, ahonnan a vásárlók megtalálnak - ráadásul nem is egyszerű egyedül elérni, hogy az elöl legyél a találati helyeken... Ez olyan háttér, amit egyedül sokkal drágábban tudnál csak felépíteni.
Ha csak a LÉNYEG érdekel ebből... 🙂 Az egyedi póló tök jó üzleti lehetőség, de a piac zsúfolt, de ügyes marketinggel és partneri együttműködésekkel könnyebben növekszel, mint aki egyedül evez... mert több láthatóság = több kattintás = több rendelés. 🙂